مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 07:072022-04-11سياسي

جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر در استان سمنان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از جلوگیری کوچ زودهنگام عشایر در این استان خبر داد و گفت: ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام دام عشایر و چرای بیش از حد سبب تخریب مراتع می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در حاشیه جلسه شورای عشایری و مدیریت کوچ دام این استان اظهار کرد: ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام دام عشایر و چرای بیش از حد، حضور دام مازاد در مراتع، خشکسالی، فرسایش خاک و سیلاب از مهم ترین دلایل تخریب مراتع است.

وی افزود: با مدیریت استفاده از مراتع به خصوص جلوگیری از ورود زودهنگام دام به مراتع و جلوگیری از ورود دام مازاد می توان از تخریب بیشتر مراتع جلوگیری کرد؛ حفظ و احیای مراتع و اجرای طرح های مرتع داری و ممیزی مراتع در اولویت برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اسفندماه پارسال برای نخستین بار دستورالعمل مدیریت چرا، کنترل پروانه چرای دام و ساماندهی کوچ تدوین شد و به استانداران، مدیران سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل منابع طبیعی و امور عشایر استان ها برای حفظ منابع آب، خاک، تقویت پوشش گیاهی، آمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر در استان سمنان

جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر در استان سمنان