مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 10:022022-04-10اجتماعي

نجات چهارباغ اصفهان از ته سیگار


در هوای دلپذیر بهاری و حوالی چهارباغ رویایی؛ جایی که جادوی طبیعت و معماری دست به دست هم داده و پردیسی زمینی خلق کرده، ردپای قاتل کوچک هر روز پررنگ تر می شد و توی ذوق رهگذران می زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، کافی بود در پیاده راه چهارباغ عباسی، کمی سر به زیر باشی تا رد پای قاتل کوچک را همه جا ببینی؛ کنار جوی آب، لابه لای چمن ها، پای گل های شبو، روی شمشادها و حتی پای درختان سرسبز و سر به فلک کشیده ای که قرار است محافظان ریه شهر باشند، درحالی که ریشه هایشان کم رمق و زیر پایشان سست شده است.

ته سیگارهای کوچک مدت هاست به عنوان بزرگ ترین پسماندهای مضر در طبیعت شناخته می شوند.

شاید به ظاهر موضوع مهمی به نظر نرسد، اما همین شی کوچک یکی از آلاینده های اصلی طبیعت با آسیب هایی مخرب تر از پلاستیک است که سموم آن مستقیم وارد خاک و آب شده و حیات جانداران و ازجمله انسان ها را به خطر می اندازند.

وقتی یک فرد سیگاری به راحتی ته سیگارش را هر جایی برسد رها می کند یا زیر پا انداخته و له می کند، ماجرا برایش تمام شده، اما این تازه شروع ماجراست.

ته سیگارها مثل یک زخم واقعی تا سال ها بر تن نحیف و شکننده محیط زیست باقی می مانند و مواد مضر آن وارد آب، خاک و بدن جانداران می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات چهارباغ اصفهان از ته سیگار

نجات چهارباغ اصفهان از ته سیگار