مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-10بين الملل

سازمان ملل خواهان حل وفصل پرونده اردوگاه الهول شد


به دنبال ابراز نگرانی عراق، هیات سازمان ملل در این کشور حل وفصل همه جانبه پرونده اردوگاه الهول واقع در شرق سوریه را در آن خانواده های داعشی ها ساکن هستند، - خواستار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جنین هنیس پلاسخارت، رییس دفتر هیات سازمان ملل در عراق (یونامی) در کنفرانسی در بغداد با موضوع پرونده اردوگاه الهول واقع در شرق سوریه اظهار کرد: باید اقدامی فراگیر و قطعی درباره پرونده اردوگاه الهول انجام شود، در این اردوگاه 30 هزار عراقی که به نحوی با داعش ارتباط داشتند و برخی از قربانیان آنها ساکن هستند و شرایط بسیار بدی دارند.

پلاسخارت گفت: در این اردوگاه از هر پنج نفر، سه نفر کمتر از 17 سال دارند و بسیاری از آنها از ساده ترین حقوق خود از جمله تحصیل محروم هستند.

رییس دفتر هیات سازمان ملل در عراق افزود: وضعیت فعلی اردوگاه الهول ناپایدار است و ماندن مردم در این وضعیت تهدید و خطری بزرگ است.

او ادامه داد: سازمان ملل آماده است حمایت انسانی لازم را برای عراق فراهم کند تا این کشور بتواند میزبان تعداد بیشتری از عراقی های ساکن اردوگاه باشد.

یونامی در زمینه های مختلفی به دولت عراق کمک می کند که مهم ترین آنها حمایت از عراق در مبارزه با تشکل های تروریستی، پایان دادن به پرونده آوارگان و پناهجویان و دیگر موارد هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل خواهان حل وفصل پرونده اردوگاه الهول شد

سازمان ملل خواهان حل وفصل پرونده اردوگاه الهول شد