مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 09:322022-04-10اجتماعي

آلوده بودن هوای گیلان برای گروه های حساس/ پدیده گرد و غبار در گیلان ادامه دار است


پدیده گرد و غبار در گیلان از روز پنجشنبه آغاز و طبق اعلام سازمان هواشناسی پدیده گرد و غبار در گیلان تا پایان هفته جاری ادامه دار بوده و شرایط برای گروه های حساس ناسالم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، توده گرد و غباری در دو روز گذشته از کشور عراق وارد ایران شده و سپس مناطقی از غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار داده و این توده بعد از گذشت یک روز به وارد استان های شمالی از جمله گیلان شد.

 این پدیده گرد و غبار طبق اعلام کارشناسان هواشناسی نه تنها استان های شمالی مثل گلستان، گیلان و خراسان شمالی را درگیر می کند و به خراسان رضوی و سپس به کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان و ترکمنستان هم رسید.

بر اساس شاخص پدهای سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد، هوا، پاک است، بین 51 تا 100 قابل قبول، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می شود و طبق همین شاخص ها در دو روز گذشته شهر تهران به آلوده ترین شهر جهان تبدیل شد.

تشکیل کمیته  ویژه اضطراری هوا در گیلان ورود گرد و غبار فقط معطوف تهران و مناطق جنوبی و غربی کشور نشده و اکنون از دو روز گذشته مردم گیلان شاهد ورود توده ای از گرد و غبار هستند که بسیار بی سابقه بوده و شاخص هوا در این استان را با خطر مواجه کرده  است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلوده بودن هوای گیلان برای گروه های حساس/ پدیده گرد و غبار در گیلان ادامه دار است

آلوده بودن هوای گیلان برای گروه های حساس/ پدیده گرد و غبار در گیلان ادامه دار است