مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 08:072022-04-10سياسي

اخلاصی که مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا را با برکت کرد


مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا مدرسه ای در دل شهر است که سال هاست مردم این شهر نسبت به آن تعلق خاطر خاصی دارند و نذورات خود را در اختیار مدرسه قرار می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، تاریخ تأسیس حوزه های علمیه در ایران همزمان با شروع غیبت کبری امام زمان (عج) و ظهور شخصیت هایی چون صدوق دری و پدرش در قم است؛ شیخ مفید که از مؤسسان حوزه علمیه بغداد است، خود از شاگردان شیخ صدوق به شمار می رود.

روند تأسیس و رونق یافتن حوزه های علمیه در ایران در سیر تاریخ ادامه یافته و حوزه هایی در اصفهان، مشهد، ری، قم و شهرهای بزرگ دائر شده است که عمدتاً از لحاظ علمی تحت تأثیر حوزه علمیه نجف بوده اند.

 در عصر صفوی با هجرت علمای بزرگ به اصفهان، این حوزه رونق خاصی می یابد، دوره جدید شکوفایی حوزه ها در ایران با هجرت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری از نجف به قم آغاز می شود و سپس با زعامت و مرجعیت عامه آیت الله بروجردی رونق بیشتری یافته، به طوری که توجه بسیاری را به سمت خود جلب می کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تحت فشار قرار گرفتن علما در نجف از سوی رژیم بعث عراق، حوزه علمیه قم تبدیل به محور و مرکز حوزه های علمیه در جهان تشیع می گردد به طوری که هم اکنون هیچ حوزه ای در جهان تشیع به عظمت آن نمی رسد و هزاران دانشمند و جویای حقیقت اسلام ناب از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخلاصی که مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا را با برکت کرد

اخلاصی که مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرضا را با برکت کرد