مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 00:322022-04-09اقتصادي

ریزگردهای خوزستان سَرسری گرفته شد / وزارت نیرو باید حق آبه تالاب ها را تامین کند


رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به خشکی تالاب ها و پیش بینی افزایش مشکلات خوزستانی ها در پی وقوع ریزگردها، گفت: این مساله را سَرسری گرفتند و دقت نکردند و می بینیم امسال مجددا این بحران در حال افزایش است.

- عبدالله ایزدپناه اظهار کرد: یکی از معضلات و مشکلات اساسی که چند سالی گریبان گیر بسیاری از استان های کشور به ویژه خوزستان شده، ریزگردها است که موجب مشکلات عدیده ای برای خوزستانی ها شده و به دیگر مشکلات این استان افزوده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، کسب و کار، بروز بیماری های مختلف و ده ها مشکل دیگر در پی وقوع این پدیده رخ داده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: منشاء گرد و غبار با خشکسالی های چند سال اخیر، مسائل مربوط به زمان جنگ و مشکلات عدیده ای که در این مسیر ایجاد شده، خشکی تالاب ها از جمله تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان موجب شده که این نقاط به کانون های ریزگرد تبدیل شوند و منجر به ناراحتی و نگرانی مردم شود.

وی بیان کرد: تلاشی که باید برای رفع این پدیده خطرناک می شد، انجام نشده است.

بررسی ها نشان می دهد مقرر بود از سال 96 به بعد 3 هزار و 200 میلیارد تومان به منظور مدیریت کانون های هفت گانه ریزگردها هزینه شود اما تاکنون تنها حدود 35 درصد این مبلغ عملی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردهای خوزستان سَرسری گرفته شد / وزارت نیرو باید حق آبه تالاب ها را تامین کند

ریزگردهای خوزستان سَرسری گرفته شد / وزارت نیرو باید حق آبه تالاب ها را تامین کند