مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 11:122022-04-09اقتصادي

رهاسازی های آب پشت سد زاینده رود، با کدامین منطق؟


چهارمحال و بختیاری سال هاست که با کم آبی مواجه بوده و در سالیان اخیر نمود خشکسالی بر بسیاری از مسائل تاثیر گذاشته و این استان را با بحران روبرو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از رودخانه دز است که افزایش یا کاهش بارش ها در این منطقه، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

اکنون با وجود تغییر نوع بارش ها از برف به باران و کاهش بارش ها، ورودی آب به سد زاینده رود کاهش یافته است، اما همچنان رهاسازی از آب سد تداوم دارد به طوری که عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان بیان کرده طبق برنامه قبلی و تایید استانداری قرار بود آب زاینده رود به مدت 10 روز برای نوبت دوم کشت تحویل کشاورزان شرق اصفهان شود، اما کشاورزان خواستار تداوم جریان زاینده رود هستند و باید حداقل تا نیمه خردادماه جریان داشته باشد، زیرا کشت گندم حداکثر تا 20 خردادماه نیازمند آب است.

حال سوال اینجاست رهاسازی های مقطعی آب پشت سد زاینده رود با چه مدیریتی انجام می شود؟ آیا نباید تامین آب شرب در اولویت قرار گیرد تا مشکلی از این حیث به وجود نیاید؟ رهاسازی مقطعی زاینده رود، اقدامی خطرناک است حجت الاسلام امیرقلی جعفری- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت وگو با ایسنا با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی های آب پشت سد زاینده رود، با کدامین منطق؟

رهاسازی های آب پشت سد زاینده رود، با کدامین منطق؟