مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-09سياسي

گذری بر آیین رمضان بین سیستانی های گلستان/ از آشتی کنان تا رمضونیکه


گلستان به واسطه وجود اقوام مختلف به رنگین کمان اقوام معروف است که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی آداب و رسوم خاصی را در دل خود جای داده است، - گذری بر آیین "رمضان" بین سیستانی های گلستان/ از آشتی کنان تا رمضونیکه ایسنا/گلستان گلستان به واسطه وجود اقوام مختلف به رنگین کمان اقوام معروف است که در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی آداب و رسوم خاصی را در دل خود جای داده است، سیستانی های گلستان نیز در ماه مهمانی خدا آیین و سنت های ویژه ای دارند.

در پهنای سرسبز گلستان اقوام مختلفی با یکدیگر زندگی می کنند، این استان به دلیل طراوت و سرسبزی که از دیرباز داشت مورد استقبال اقوام مختلف ایران زمین قرار گرفته است لذا 16 قوم مختلف در استان گلستان حضور دارند.

فارس، کتول، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق از جمله مهم ترین اقوام ساکن در گلستان هستند که فرهنگ مختلف آنها موجب شده که استان گلستان به عنوان رنگین کمان اقوام شناخته شود و تکثر اقوام مختلف در این استان مانند فستیوالی زمینه ارائه فرهنگ و خرده فرهنگ های خود را در قالب آداب و رسوم را فراهم کرده است.

در نگارستان ایران رسوم مختلف در برخی از مناسبت های ملی و مذهبی مانند ایام نوروز، رمضان و محرم پررنگ تر می شود که نشانه این است که فرهنگ اقوام مختلف ایران زمین ریشه مذهبی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر آیین رمضان بین سیستانی های گلستان/ از آشتی کنان تا رمضونیکه

گذری بر آیین رمضان بین سیستانی های گلستان/ از آشتی کنان تا رمضونیکه