مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-09اجتماعي

اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس تهران


مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران گفت: پهنه آبی مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس دارای مساحتی بالغ بر 130 هکتار است که هر ساله به دلیل گرمای هوا، - مقدار قابل توجهی از حجم آب دریاچه تبخیر می شود.

تبخیر آب در فصل گرما باعث می شود که برای رساندن آب دریاچه به تراز مطلوب، آب مورد نیاز دریاچه از طریق رودخانه فصلی کن تأمین شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریدون رضوی کیا در تشریح روند عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس تهران گفت: در سال گذشته به دلیل گرمای هوا، آب دریاچه در کمترین مقدار خود یعنی در تراز 98.

1265 متر از سطح دریای آزاد قرار داشت و تا رسیدن به تراز مطلوب 152 سانتی متر فاصله داشت.

وی با بیان اینکه امسال بنا به تصمیم مدیریت ارشد شهرداری تهران و به منظور استقرار مدیریت یکپارچه در مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس مسئولیت نگهداری و بهره برداری فنی تصفیه خانه دریاچه و تأسیسات و تجهیزات جانبی آن از سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران محول شد، افزود: بلافاصله پس از انعقاد قرارداد تأمین آب با شرکت آب منطقه ای تهران، عملیات آبگیری از 20 بهمن ماه سال 1400 شروع و تا روز 14 فروردین ماه 1401 جمعاً به مدت 477 ساعت و 50 دقیقه به طول انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس تهران

اتمام عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس تهران