مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 07:122022-04-09پزشكي

عوارض و خطرات مصرف قرص ضدبارداری توسط افراد روزه دار


مصرف قرص های ضد بارداری در ایام روزه داری باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان و زایمان گفت: مصرف قرص های ضد بارداری در ایام روزه داری باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود.

دکتر پریسا موسی پور در گفت وگو با ایسنا در خصوص عوارض قرص های ضد بارداری اظهار کرد: قرص های ضد بارداری یک سری عوارض دارند و در افراد مستعدی که استعداد ژنتیکی و فامیلی دارند، احتمال ایجاد لخته ی خون در بدن را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: بدن افرادی که در طول ماه مبارک رمضان روزه می گیرند، دهیدراته شده و در نتیجه آب بدنشان کمتر می شود و ممکن است در صورت مصرف برخی داروها شانس ایجاد لخته ی خون در آنها افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف قرص های ضد بارداری در دوران روزه داری باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود و فرد باید از نظر بیماری های زمینه ای به طور کافی بررسی شده باشد.

موسی پور یادآور شد: فشار خون مخفی، دیابت مخفی، اختلالات انعقادی زمینه ای، چاقی و برخی از داروها احتمال لخته شدن خون در این دوران را به علت دهیدراتاسیون افزایش می دهد و فردی که می خواهد همزمان با مصرف قرص های ضد بارداری روزه بگیرد، باید توسط پزشک معالج از نظر سلامت بدنی بررسی کامل شده باشد و بعد از اطمینان از سلامت جسمی و اجازه پزشک مربوطه می توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض و خطرات مصرف قرص ضدبارداری توسط افراد روزه دار

عوارض و خطرات مصرف قرص ضدبارداری توسط افراد روزه دار