مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 16:022022-04-06پزشكي

پای لنگان مدیریت پسماند پزشکی در البرز/مسؤولیتی که هیچکس گردن نمی گیرد


بارها تصاویری از تخلیه نخاله های عفونی در زمین ‎های حوالی نیروگاه منتظر قائم فردیس درفضای مجازی منتشر شده و چند وقتی بیشتر نیست که از موضوع ریخته شدن زباله های پزشکی یکی از درمانگاه های فردیس در سطل مکانیزه شهری می گذرد.

- خبرگزاری فارس-مریم آقانوری: همه می دانیم تولید پسماند جزء جدانشدنی زندگی انسان هاست و بی توجهی به مدیریت آن می تواند برای محیط زیست، طبیعت و سلامت انسان ها زیان آور و مخرب باشد.

اما موضوع پسماندهای پزشکی متفاوت است و احتمال زیان آوری و خطرات آن برای زندگی انسان ها بسیار بیشتر از پسماندهای عادی است.

پسماندهای پزشکی یا بیمارستانی، پسماندهای زیان آور ناشی از فعالیت بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه ها و غیره است.

همچنین بخشی از پسماندهای پزشکی که به دلیل بالا بودن یکی از خواص خطرناکِ سمی بودن، بیماری زایی، قابلیت انفجار، اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز دارد، در ردیف پسماندهای ویژه قرار می گیرد و طبق قانون جمع آوری و امحاء آن به ساز و کار ویژه ای نیاز دارد.

آنچه از قوانین و  دستورالعمل تفکیک پسماند مصوب سال 83 بر می آید؛ وظیفه بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی بر عهده بیمارستان ها و وطیفه جمع آوری، انتقال به مرکز پسماند و امحاء زباله های بیمارستانی بر عهده شهرداری هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای لنگان مدیریت پسماند پزشکی در البرز/مسؤولیتی که هیچکس گردن نمی گیرد

پای لنگان مدیریت پسماند پزشکی در البرز/مسؤولیتی که هیچکس گردن نمی گیرد