مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 14:072022-04-06اجتماعي

رویش سریش ایرانی پس از چند سال خشکسالی در بافق


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با اشاره به اهمیت بارش های اخیر در این شهرستان، گفت: گیاه سریش ایرانی بعد از چند سال خشکسالی در منطقه دشتخوان سبزدشت این شهرستان رویید.

- کمال کریمی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان این که مساحت کل اراضی این شهرستان 850 هزار هکتار است، اظهار کرد: 450 هکتار کشاورزی و 400 هزار هزار هکتار بیابانی است.

وی افزود: دشتخوان سبزدشت از جمله مناطق مناسب و حاصل خیز شهرستان بافق برای رویش سریش ایرانی است، که طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی های متوالی، رویشی نداشته است.

کریمی با بیان این که این گیاه مختص مناطق جنوب و جنوب غرب کشور است و از ریشه آن برای تهیه ماده چسبناک و از گل و بوته آن برای خوراکی و مصارف دارویی و تهیه چسب استفاده می شود، گفت: سریش ایرانی تا زمانی که زنده و سبز است کمتر مورد چرای دام قرار می گیرد، ولی بعد از زمان گلدهی  و پخش بذر، قابلیت خوراکی پیدا می کند و دام نیز از این گیاه زمانی که خشکیده است، تغذیه می کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق طبع گیاه سریش را سرد و خشک دانست و تصریح کرد: از بذر آن روغنی گرفته می شود که برای سخت رگی (تصلب شرایین ) و آرام کردن درد مفاصل مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویش سریش ایرانی پس از چند سال خشکسالی در بافق

رویش سریش ایرانی پس از چند سال خشکسالی در بافق