مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 11:572022-04-06بين الملل

اختلاف میان الحلبوسی و الزاملی؛ آغاز فروپاشی ائتلاف سه جانبه در عراق


منابع سیاسی و خبری در عراق از بروز اختلاف شدید میان رییس پارلمان این کشور و نائب رییس اول آن و آغاز فروپاشی ائتلاف سه جانبه الصدر، بارزانی و الحلبوسی موسوم به «انقاذ الوطن» خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های عراقی طی روزهای اخیر از قصد محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق برای سفر به استان نجف و دیدار با مقتدی الصدر رهبر جریان صدر و رایزنی با وی در خصوص اختلافات پیش آمده با حاکم الزاملی نائب رییس اول پارلمان که عضو جریان صدر است، خبر می دهند.

برخی منابع خبری می گویند که الحلبوسی و الزاملی بر سر موضوع اختیارات ریاست پارلمان با یکدیگر به اختلاف خورده اند و رییس پارلمان عراق قصد دارد در دیدار با مقتدی الصدر موضوع خروج ائتلاف السیاده (اهل سنت) از ائتلاف سه گانه  (جریان صدر، حزب دموکرات کردستان و ائتلاف السیاده) را طرح کند.

مرتضی الساعدی عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، دیروز (سه شنبه، 5 آوریل) در خصوص جزییات دیدار قریب الوقوع الحلبوسی با الصدر در نجف اشرف گفت: ائتلاف سه جانبه به دنبال انحلال و تضعیف نیروهای شیعی است و اختلافات درون آن بر سر منافع شخصی است و در صورت تداوم وجود ائتلاف سه جانبه، جایگاه شیعه ضعیف خواهد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف میان الحلبوسی و الزاملی؛ آغاز فروپاشی ائتلاف سه جانبه در عراق

اختلاف میان الحلبوسی و الزاملی؛ آغاز فروپاشی ائتلاف سه جانبه در عراق