مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 10:522022-04-06اقتصادي

ذخیره 80 میلیون مترمکعب آب با احداث سد الند در خوی


معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سد الند خوی پس از اتمام فاز مطالعاتی احداث می شود.

- یاسر رهبردین در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد : در شهرستان خوی به واسطه 300 میلیون متر مکعب آب رودخانه های بزرگ قطور و الند که به خارج از استان و شهرستان سرازیر می شوند ضروری است برای مهار این آب های جاری سد احداث شود.

وی احداث سد غازان را با توجه به مشکلاتش در بخش کیفیت آب و هزینه زیاد آب بند منتفی دانست و گفت : موضوع سد غازان در کمیته فنی شرکت فنی مدیریت منابع ایران رد شده است.

رهبردین بابیان اینکه مطالعات احداث سد الند خوی توسط پیمانکار قوی آزمایشگاه خاک تهران شروع شده است، تصریح کرد : باید تا 110 گمانه زنی انجام شود و در حال حاضر نزدیک به 30 درصد پیشرفت داریم که بخاطر بارش برف کمی کندی در کار پیش آمد.

رهبردین بابیان اینکه با پایان مطالعه احداث سد الند در سال جاری، پیگیر احداث سد و اخذ ماده 23 آن خواهیم بود، تصریح کرد: وزیر نیرو و معاون وزیر در خصوص احداث سد الند دستور اکید داده اند و برای احداث سد مشکلی مالی و اعتباری وجود نخواهد داشت .

معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد : با احداث سد الند 80 میلیون متر مکعب آب ذخیره خواهیم داشت که 36میلیون متر مکعب آن برای مصارف آب شرب و بقیه برای مصارف صنعتی و کشاورزی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 80 میلیون مترمکعب آب با احداث سد الند در خوی

ذخیره 80 میلیون مترمکعب آب با احداث سد الند در خوی