مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-06اقتصادي

مدال نقره مسابقات جهانی سئول بر گردن مخترع و پژوهشگر جوان حوزه مهندسی ژنتیک


بر اساس اعلام فدراسیون مخترعین کشور، دکتر سیده فرزانه جعفری، پژوهشگر جوان و مخترعین پرافتخار ایرانی برای نخستین بار در دنیا اختراع نوین در حوزه مهندسی ژنتیک موفق تولید و خالص سازی ژن جهش داده شده که در صنایع مختلف و مصارف دارویی مورداستفاده می گیرد.

جهش ژنی جهت افزایش پایداری ژن باعث شده که این اختراع در صنایع داروهای ضدسرطان بسیار حائز اهمیت باشد.

طرح دکتر سیده فرزانه جعفری در هفدهمین دوره مسابقات جهانی اختراعات سئول کره جنوبی (SIIF2021) که یکی از مهم ترین و معتبرترین رویداد های بین المللی جهان در زمینه نوآوری و اختراعات است مدال نقره جهان را از آن خود کرد.

این مسابقات با همکاری فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) فدراسیون مخترعین اروپا (AEI) و سازمان توسعه اختراعات و فناوری کره جنوبی (KIPA)، سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) با حضور 625 مخترع از کشور های مختلف جهان از تاریخ 1 تا 4 دسامبر در شهر سئول کره جنوبی برگزار گردید.

دکتر فرزانه جعفری در توضیح این طرح گفت: آنزیم های طبیعی به دلیل پایداری پایین کاربرد محدودی در صنعت داشته بدین جهت مهندسی پروتیین باهدف اصلاح ساختار پروتیین روش مطلوب برای بهبود خواص و پایداری آنزیم ها می باشد که با تولید ژن آنزیم گرمادوست نئوپولولاناز از آرکیی باکتر در میزبان اشریشیا ملای با ایجاد جهش افزایش پاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدال نقره مسابقات جهانی سئول بر گردن مخترع و پژوهشگر جوان حوزه مهندسی ژنتیک

مدال نقره مسابقات جهانی سئول بر گردن مخترع و پژوهشگر جوان حوزه مهندسی ژنتیک