مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-05اقتصادي

دانشمندان یک سیاره فراخورشیدی بزرگ در حال تولد کشف کردند


این سیاره در صفحه ای دایره ای از گاز و غبار حاوی مواد تشکیل دهنده سیارات ادغام شده و حول ستاره ای به نام «ای بی آریگائه» می چرخد که 508 سال نوری یا 9.

- این سیاره در صفحه ای دایره ای از گاز و غبار حاوی مواد تشکیل دهنده سیارات ادغام شده و حول ستاره ای به نام ای بی آریگائه می چرخد که 508 سال نوری یا 9.

5 تریلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.

دانشمندان سیاره ای عظیم با جرم حدود 9 برابر مشتری را کشف کردند که در مراحل اولیه شکل گیری است و به اصطلاح هنوز در رحم قرار دارد، کشفی که درک فعلی از شکل گیری سیاره ها را به چالش می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، این سیاره جنینی یک غول عظیم گازی است که به طور غیرمعمولی دور از ستاره جوان منظومه خود می چرخد و پژوهشگران برای شناسایی و مطالعه آن از تلسکوپ سوبارو واقع در نزدیکی قله یک آتشفشان خاموش در هاوایی و تلسکوپ فضایی هابل در حال چرخش در مدار استفاده کردند.

غول های گازی سیاراتی شبیه بزرگترین سیاره های منظومه شمسی، یعنی مشتری و زحل هستند که عمدتاً از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده اند و گازهای چرخنده آن ها هسته جامد کوچک تری را احاطه کرده اند.

تین کوری، اخترفیزیکدان رصدخانه سوبارو و مرکز پژوهشی ناسا-ایمز و نیز نویسنده ارشد این مطالعه که روز دوشنبه 4 آوریل (15 فروردین) در مجله نیچر آسترونومی منتشر شد، گفت: ما فکر می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان یک سیاره فراخورشیدی بزرگ در حال تولد کشف کردند

دانشمندان یک سیاره فراخورشیدی بزرگ در حال تولد کشف کردند