مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 08:072022-04-05پزشكي

مصرف و قطع خودسرانه دارو در ماه رمضان ممنوع


بیماران خاص در ایام روزه داری نوبت داروی خود را خودسرانه قطع نکنند و بانوان نیز به منظور کامل کردن روزه از داروهای ضدبارداری استفاده نکنند.

- ایسنا/بوشهر یک دکتر داروساز گفت: بیماران خاص در ایام روزه داری نوبت داروی خود را خودسرانه قطع نکنند و بانوان نیز به منظور کامل کردن روزه از داروهای ضدبارداری استفاده نکنند.

دکتر احسان صالح احمدی اظهار کرد: افراد روزه دار چنانچه مبتلابه بیماری خاصی که مجبور به مصرف دارو در ایام مبارک رمضان هستند، قبل از هر چیز با پزشک معالج خود باید مشورت کنند.

وی تصریح کرد: در زمان روزه داری هیچ گاه وعده های دارو را خودسرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول نکنید، چون این کار، سبب اختلال درروند درمان می شود و مصرف بسیاری از داروها را می توان پس از مشوت با پزشک به زمان سحری یا افطار منتقل کرد.

دکتر داروساز شبکه بهداشت و درمان دشتستان تأکید کرد: چنانچه مبتلابه بیماری مزمن مانند فشارخون، دیابت، بیماری های گوارشی، اعصاب و روان، قلبی عروقی، تنفسی و اختلالات کلیوی هستید، در این خصوص که آیا روزه داری برای شما بدون اشکال است یا خیر و همچنین در صورت بی خطری، در مورد نحوه مصرف دارو و رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان با پزشک و داروساز مشورت کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف و قطع خودسرانه دارو در ماه رمضان ممنوع

مصرف و قطع خودسرانه دارو در ماه رمضان ممنوع