مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 18:522022-04-04پزشكي

مورد قطعی از ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امسال تاکنون مورد قطعی از ابتلا به سرخک در استان گزارش نشده است اما چهار کودک زیر پنج سال مشکوک به این بیماری شناسایی و نمونه آزمایش آنان به تهران ارسال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، مجید شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته سه کودک 11 ماهه، 9 ماهه و سه ساله در هاشمیه قاین، روستای امیرآباد بیرجند و شهر گزیک درمیان مبتلا به سرخک شناسایی شدند.

وی بیان کرد: کودک 11 ماهه مستقر در قاین با سابقه مسافرت به مشهد و استقرار در مسافرخانه مبتلا به سرخک، کودک سه ساله وارده از استان سیستان و بلوچستان در شهر گزیک درمیان مبتلا به سرخجه و کودک دیگر با سابقه نامشخص مبتلا به سرخک و سرخجه شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با توجه به شناسایی این بیماران تمامی جمعیت در معرض خطر بیماری سرخک در این شهرستان ها شامل 9 هزار و 242 نفر واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه از پنج نفر موارد مشکوک در معرض تماس با موارد قطعی سرخک نمونه گیری شد تصریح کرد: در مجموع پارسال از 71 نفر در سطح استان نمونه گیری شده است.

شایسته عنوان کرد: میزان بیماریابی موارد مشکوک به سرخک 9 در 100 هزار نفر در کل جمعیت استان است که مورد انتظار کشوری چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورد قطعی از ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشد

مورد قطعی از ابتلا به سرخک در خراسان جنوبی گزارش نشد