مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 09:522022-04-04سياسي

رمضان در اسارت/خاطره


آزادگان متحد و پایبند به گرفتن روزه بودند و این امر برای نیروهای حزب بعث که مدام تبلیغ می کردند که ایرانی ها مجوس هستند و اصلا مسلمان نیستند گران می آمد چرا که آن ها مشاهده می کردند که در ماه رمضان چگونه اسرای ایرانی اهتمام به عبادت و روزه دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اصغر صالح آبادی از اهل جوین شهرستان سبزوار است.

او پیش از اعزام به جبهه، هشت سال طلبه حوزه های مشهد و قم بوده و در روز عید فطر سال 1361 در عملیات رمضان به دلیل مجروحیت به اسارت رژیم بعث در می آید.

وی در زمان اسارت 22 ساله بوده است.

چهل پنج روز قبل از اسارت در عید نیمه شعبان به همراه طلاب حوزه علمیه مدرسه فیضیه قم، به جماران رفتیم و خدمت حضرت امام خمینی(رضوان الله) رسیدیم و بنده به دست ایشان معمم شدم.

ابتدای اسارت را در موصل یک جدید و بعد از چندماه به موصل چهار منتقل شدیم و در آنجا با حاج آقای ابوترابی دیدار کردیم و یکسال هم در خدمتشان بودیم؛ سپس مدتی را در بغداد و تکریت گذراندیم و بعد در اواخر اسارت دراردوگاه صلاح الدین مجدد حضور حاج آقای ابوترابی را درک کردیم.

آزادگان متحد و پایبند به گرفتن روزه بودند و این امر برای نیروهای حزب بعث که مدام تبلیغ می کردند که ایرانی ها مجوس هستند و اصلا مسلمان نیستند گران می آمد چرا که آن ها مشاهده می کردند که در ماه رمضان چگونه اسرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمضان در اسارت/خاطره

رمضان در اسارت/خاطره