مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-04اقتصادي

کود فسفاته و پتاسه برای کشاورزان زنجانی ارزان می شود


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه انتظار می رود شاهد تاثیر 45 درصدی بر میزان مصرف توسط کشاورزان و افزایش تولید محصولات کشاورزی باشیم.

- حسین عامری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای تولید محصولات کشاورزی باید به میزان مشخصی کودهای شیمیایی مصرف شود، اظهار کرد: افزایش قیمت این کودها در سال های اخیر مانع از این شده بود که کشاورزان با نسبت مشخصی از آن در تولید محصولات استفاده کنند.

وی افزود: در سطح استان زنجان 845 هزار هکتار اراضی کشاورری وجود دارد که 5 درصد اراضی کشور را به خود اختصاص می دهد که از سطح ذکر شده 529 هزار هکتار زیر کشت می رود که شامل 339 هزار هکتار اراضی دیم و 106 هزار هکتار اراضی آبی و بقیه مختص باغات است.

عامری با اشاره به اینکه حدود 18 هزار تن کود سرک اوره با قیمت یارانه ای در اختیار کشاورزان گندم دیم کار قرار گرفته است، بیان کرد: کشت گندم در سطح استان به اتمام رسیده اما انتظار می رود با کاهش قیمت انواع کودها در سال های پیش رو افزایش سطح کشت و تولید را داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه همچنین تاثیرگذار بر افزایش میزان تولید در سایر محصولات کشاورزی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که اخیراً در سطح کشور اندیشیده شده، قیمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کود فسفاته و پتاسه برای کشاورزان زنجانی ارزان می شود

کود فسفاته و پتاسه برای کشاورزان زنجانی ارزان می شود