مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 15:272022-04-03اقتصادي

سبدگردانی اختصاصی چیست و چگونه در بازار سرمایه عمل می کند؟


افرادی که از دانش و تجربه لازم برای سرمایه گذاری در بورس برخوردار نیستند از روش های غیرمستقیمی مانند شرکت های سبدگردان یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک استفاده می کنند.

دارایی های این افراد در قالب انواع اوراق بهادار، به نام و تحت مالکیت خودشان اما به واسطه ی تیم های مدیریتی معامله می شوند.

سبدگردانی چیست ؟ سبدگردانی در بورس به نوعی علم انتخاب و نظارت بر معاملات اوراق بهادار است و به معنی چینش دارایی ها در قالب یک سبد است که انتخاب نوع دارایی ها در این سبد به عهده سبدگردان است.

تفاوت سبدگردانی اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری در فرآیند انعقاد قرارداد سبدگردانی اختصاصی، شخص سبدگردان طی گفت وگو با سرمایه گذار و بررسی سطح ریسک پذیری و انتظار وی از سرمایه گذاری، سرمایه گذاری موردنظر و سطح ریسک او را برآورد می کند و مدیریت پرتفوی او را به عهده می گیرد.

اما سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری به این صورت است که پس از اینکه سرمایه گذار مشاوره دریافت می کند، یکی از صندوق های سرمایه گذاری را که به شرایط و اهداف او نزدیک تر است را انتخاب و نسبت به خریداری واحدهای آن صندوق اقدام می کند.

چه کسانی به سبدگردان نیاز دارند؟ بورس مانند خیلی از بازار های موازی بازار سرمایه مثل طلا، مسکن، ارز و … ریسک های مختص به خودش را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبدگردانی اختصاصی چیست و چگونه در بازار سرمایه عمل می کند؟

سبدگردانی اختصاصی چیست و چگونه در بازار سرمایه عمل می کند؟