مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 10:472022-04-03دانش

برگزاری مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان


دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان تیرماه 1401، به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

- ایسنا/اصفهان دومین مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان تیرماه 1401، به میزبانی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیراجرایی این رویداد علمی با اعلام این خبر، گفت: یکی از راه های تقویت و گسترش دانش استراتژیک کوانتومی، برگزاری مدرسه های علمی است.

حمیده شاکری پور با بیان اینکه هدف ما، آموزش درست و اصولی مفاهیم ابررسانایی و کاربردهای آن، به زبان آسان است، ادامه داد: این دانش کوانتمی در فناوری های مهمی مانند شتاب دهنده سرن، تصویربرداری فوق دقیق پزشکی، قطارهای فوق سریع، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، موتورهای سبک و سریع، منابع ذخیره بزرگ انرژی، زیردریایی ها، رادارها، مخابرات بدون سیم و بسیاری از آزمایشگاه های پیشرفته که با میدان مغناطیسی بالا کار می کنند، به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در گروه تحقیقاتی فیزیک و کاربردهای ابررسانایی دانشگاه صنعتی اصفهان تحقیقات جدیدی در حال اجراست، افزود: برگزاری این مدارس در کشور در به روزرسانی دانشجویان و گسترش تحقیقات علمی کمک بسزایی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان

برگزاری مدرسه ملی ابررسانایی و کاربردها در دانشگاه صنعتی اصفهان