مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 فروردین 1401 ساعت 12:572022-04-02سياسي

ساماندهی «فلک الافلاک» بستر توسعه گردشگری/ ثبت جهانی در گرو احیای بافت تاریخی


در جریان بازدید نماینده تهران در مجلس و جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی از شاهکار معماری جهان، ساماندهی فلک الافلاک بستر توسعه گردشگری مرکز لرستان مطرح و بر ثبت جهانی آن تأکید شد.

- ، سید نظام الدین موسوی نماینده اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی امروز به همراه جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بنا بر توصیه استاندار لرستان به همراه جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی از قلعه فلک الافلاک بازدید کردیم و جوانب مختلف این بنای تاریخی را مورد ارزیابی قرار دادیم.

موسوی ادامه داد: مسئله آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک امری بسیار مهم و ضروری بوده و بی توجهی به آن اجحاف در حق تاریخ و فرهنگ لرستان است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آزادسازی قلعه فلک الافلاک مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد، عنوان کرد: علاوه بر این در سفر مقام معظم رهبری به استان لرستان این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.

موسوی یادآور شد: در سفر اخیر رییس جمهوری هم آزادسازی قلعه فلک الافلاک جزو مصوبات سفر آمده و از سوی دیگر ثبت جهانی این بنا مستلزم آزادسازی و احیای بافت تاریخی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی «فلک الافلاک» بستر توسعه گردشگری/ ثبت جهانی در گرو احیای بافت تاریخی

ساماندهی «فلک الافلاک» بستر توسعه گردشگری/ ثبت جهانی در گرو احیای بافت تاریخی