مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 19:022022-03-31اقتصادي

لزوم آبخیزداری در حوضه آبخیز شمال خرم آباد/ سیلاب های خرم رود مهار شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: اگر عملیات اجرایی آبخیزداری در حوضه آبخیز شمال خرم آباد به طور کامل اجرا شود، می توان بخش زیادی از سیلاب های خرم رود را کنترل کرد.

- ، شیرزاد نجفی امروز پنج شنبه در این زمینه به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات احداث بند خاکی ریمله با اختصاص اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 98 شروع شده است.

تخصیص 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری وی ادامه داد: با تخصیص 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه کامل خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان این که هدف از احداث این بند، کنترل بخشی از سیلاب های حوضه شمال خرم آباد است، بیان کرد: متأسفانه سیلاب های وارده به حوضه خرم رود از مناطق شمالی شهر خرم آباد هر ساله باعث بروز خساراتی به زیر ساخت های شهری خرم آباد می شوند؛ لذا تکمیل این بند با این تفاسیر بیش از پیش ضرورت دارد.

حوضه آبخیز شمال خرم آباد 42 هزار هکتار مساحت دارد نجفی افزود: حوضه آبخیز شمال شهر خرم آباد مساحتی بیش از 42 هزار هکتار دارد، که بند خاکی ریمله به تنهایی کل رواناب یک واحد هیدرولوژیکی را به مساحت بیش از 8 هزار هکتار کنترل خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم آبخیزداری در حوضه آبخیز شمال خرم آباد/ سیلاب های خرم رود مهار شود

لزوم آبخیزداری در حوضه آبخیز شمال خرم آباد/ سیلاب های خرم رود مهار شود