مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 فروردین 1401 ساعت 09:022022-03-31سياسي

نجات 200 هکتار جنگل و مرتع از دست متجاوزین


رییس حوزه قضایی شهرستان مراوه تپه از خلع ید بالغ بر 200 هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان توسط دستگاه قضایی خبر داد.

- سید مهدی هاشمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای برخورد با جنگلخواری و تجاوز به منابع ملی، اظهار کرد: به دستور رییس محترم قوه قضاییه و رییس کل دادگستری استان گلستان به صورت جدی با هر گونه زمین خواری، جنگلخواری، تجاوز به حریم منابع ملی و رودخانه ها برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در همین راستا پس از کشکش های حقوقی متعدد سرانجام با رای دادگاه 200 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان مراوه تپه از دست متجاوزان خلع ید شده و به منابع طبیعی بازگردانده شد، افزود: حدود هشت و نیم هکتار از این اراضی متعلق به جنگل ها و الباقی مراتع شهرستان بودند.

رییس حوزه قضایی شهرستان مراوه تپه با تاکید بر اینکه اراضی خلع ید شده در حوزه جغرافیایی شهرهای مراوه تپه و گلیداغ قرار دارند، خاطرنشان کرد: سودجویان و متجاوزان با شخم زدن شبانه زمین ها به ویژه مراتع و کشت و کار در آنها به تدریج خود را مالک زمین ها وانمود کرده بودند.

هاشمی از استقرار 25 درصد از مراتع و بالغ بر 10 درصد از جنگلهای استان گلستان در شهرستان مراوه تپه خبر داد و گفت: تمامی پرونده های مرتبط با حوزه های تعرض و تجاوز به منابع طبیعی با ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات 200 هکتار جنگل و مرتع از دست متجاوزین

نجات 200 هکتار جنگل و مرتع از دست متجاوزین