مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 14:272022-03-30سياسي

سازه های آبخیزداری و آبخوان داری در بوشهر احیا شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با احیای سازه های آبخیزداری و آبخوان داری، سفره های آب زیرزمینی را در این استان احیا کنیم.

- آیت الله صفایی بوشهری صبح امروز در نشست با مدیران صنعت آب و برق بوشهر اظهار کرد: در عرصه وزارت نیرو دو نکته بسیار مهم، مسئله مبدایی و مقصدی می باشد.

نکته مبدایی، کشف و تولید انرژی و مدیریت منابع آب خاک است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی که از دیرباز وجود داشته این است که همواره به دنبال منابع موجود بودیم و هیچ به تولید منابع جدید فکر نکرده ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: جغرافیای ایران در هندسه کلی جهان یکی از سرزمین های خشک و نیمه خشک محسوب می شود و لذا با توجه به شرایط کنونی جغرافیایی جهان که به سمت خشکسالی پیش می رود، باید روی تامین آب کشاورزی و شرب برنامه ریزی بر مبنای دانش و تولید داشته باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: باید مدیریت منابع آبی موجود را در نظر بگیریم و به سمت تولید آب از منابع جدید از جمله انرژی هسته ای، آبشیرنکن ها و بارورکردن ابرها که یک پروژه بزرگ جهانی است، حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به طور همزمان در حوزه مدیریت منابع موجود و تولید منابع جدید فعالیت کنیم و از طریق بازیافت و یا بازچرخانی آب در صنایع و کشاورزی حداکثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه های آبخیزداری و آبخوان داری در بوشهر احیا شود

سازه های آبخیزداری و آبخوان داری در بوشهر احیا شود