موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - استقلال خوزستان - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان كشوري - نساجي مازندران - افزايش حقوق - جشنواره تحقيقاتي رازي - اسفنديار اختياري - متخلفان محيط زيست - احداث واحدهاي آسيب ديده - سفتجان - شركت هواپيمايي آسمان - امارات متحده عربي - توافق سوچي - طراحي پوستر - حكيم ابوالقاسم فردوسي - فوتبال 5 نفره قهرماني آسيا - والانجرد - برنامه هاي شب يلدا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 11:372022-03-29سياسي

دوگانگی حمایت از یمن و اوکراین نشانه بحران عقلانیت بشری است


نمونه بارز عقلانیت بشری منفعت طلب را در دوگانگی در دو اتفاق شاهدیم، یکی حمله به اوکراین و دیگری هجوم به یمن.

عقل بشری حمایت از یمن را نافع خود نمی بیند وگرنه عقلانیت سلیم در حمایت از مظلومیت یمنی ها شکی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، شاید این سخن را شنیده باشید که دین مقوله ای فردی و شخصی است و دخالت آن در امور اجتماعی کار بی نتیجه و اشتباهی است ، اما سؤال مهم در برابر این حرف این است که چه طور می توان باور داشت، اعتقادی که قرار است زندگی بشر را اداره کند صرفاً به ساحت فردی آدمی اهتمام ورزد و از بُعد اجتماعی آن غافل باشد؟ برای پاسخ به این سؤالات با حجت الاسلام محمدصفر جبرییلی، استاد مطالعات دین شناسی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت وگو کردیم که در ادامه تقدیم می شود.

 قرائت شخصی بودن دین در بین مسلمین به خصوص در بین شیعیان، از چه زمانی شکل گرفت؟ حجت الاسلام جبرییلی در ابتدا گفت: موضوع فردی شدن دین و محدود کردن حوزه نفوذ آن در زندگی شخصی فرد مسلمان محصول 200 سال گذشته است و از مباحث اعتقادی و کلامی جدید محسوب می شود.

به عقیده من، این مقوله را باید مولود تحولات و خیزش نواندیشی دینی دانست که معمولاً سردمدار این حرکت فکری را سیدجمال الدین اسدآبادی می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوگانگی حمایت از یمن و اوکراین نشانه بحران عقلانیت بشری است

دوگانگی حمایت از یمن و اوکراین نشانه بحران عقلانیت بشری است