مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 10:322022-03-28اقتصادي

بیماری زنگ زرد در گندم زارهای گلستان/ 80 درصد اراضی در خطر است


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: بیماری زنگ زرد در گندم زارهای گلستان مشاهده شده که اگر به موقع کنترل نشود 80 درصد به اراضی خسارت وارد می کند.

- کیانوش حق نما در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در آخرین آمار رسیده 500 هکتار از گندم زارهای استان گلستان دچار بیماری زنگ زرد شده است وبه موقع کنترل نشود 80 درصد به گندم زارهای استان خسارت وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری تقریباً در همه شهرستان از جمله کلاله، گنبد، گرگان و دیگر شهرستان ها گزارش شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در 400 هکتار از اراضی سم پاشی انجام شده است.

حق نما با بیان اینکه این بیماری به دلیل اینکه سیکل زندگی خیلی محدودی دارد، بسیار خاص است، افزود: در مدت هفت روز این بیماری می تواند یک سیکل جدید تشکیل دهد و استان در شرایط اپیدمی قرار گیرد، برای همین کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی به محض رویت این بیماری در مزارع باید سم پاشی را انجام دهند.

مدیر بهبود حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر بهترین سموم برای از بین بردن این بیماری در منطقه وجود دارد و حتی در کشورهای اروپایی نیز این سموم استفاده می شود.

وی یادآور شد: این بیماری به دلیل شرایط آب و هوا و نمناکی و رطوبت زمین به وجود آمده است حتی برخی از ارقام گندم که مقاومت بیشتری در برابر این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری زنگ زرد در گندم زارهای گلستان/ 80 درصد اراضی در خطر است

بیماری زنگ زرد در گندم زارهای گلستان/ 80 درصد اراضی در خطر است