مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 14:472022-03-27دانش

دقیق ترین شبیه سازی از جهان آغازین


دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، دانشگاه هاروارد و موسسه ماکس پلانک ، دقیق ترین شبیه سازی از جهان اولیه را توسعه داده اند.

- دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، دانشگاه "هاروارد" و موسسه "ماکس پلانک"، دقیق ترین شبیه سازی از جهان اولیه را توسعه داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ما چگونه به وجود آمدیم؟ کیهان چگونه خلق شده است؟ این ها سوالاتی هستند که اخترفیزیکدانان سالها در مورد آنها اندیشیده اند و آنها را بررسی کرده اند.

اکنون بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی از موسسه فناوری ماساچوست که به تازگی منتشر شده است، دانشمندان این موسسه به همراه محققانی از دانشگاه هاروارد و موسسه اخترفیزیک ماکس پلانک ، دیدگاه دقیقی را از چگونگی گسترش جهان پس از انفجار بزرگ(مه بانگ) ارائه کرده اند.

آنها شبیه سازی جدید خود را به نام الهه سپیده دم در باور مردمان تمدن اتروسک موسوم به تسان (Thesan) نام گذاری کرده اند و این شبیه سازی برای بازسازی دوره بازیونیده شدن کیهان طراحی شده است که اغلب اخترفیزیکدانان را گیج کرده است.

اِتروسک تمدنی است که از حدود سال 700 پیش از میلاد تا میانه های سده اول پیش از میلاد در شبه جزیره ایتالیا دوام داشت و همزمان با شکوفایی امپراطوری روم ناپدید گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دقیق ترین شبیه سازی از جهان آغازین

دقیق ترین شبیه سازی از جهان آغازین