مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 13:572022-03-27اقتصادي

سرما به 45 درصد زراعت ارسنجان خسارت زده است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از بروز خسارت 35 تا 45 درصدی سرمازدگی محصولات زراعی این شهرستان خبر داد.

  - سید ناصر حسینی خرمی یکشنبه 7 فروردین در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در سال زراعی جاری قریب به 12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصولات زراعی( گندم آبی، جو آبی و جو دیم) اختصاص یافته است.

او گفت: کاهش شدید دما در 26 اسفندماه 1400 منجر به خسارت سرمازدگی 35درصدی گندم آبی، خسارت 40درصدی جو آبی و خسارت 45 درصدی جو دیم شد که در مجموع قریب به 200میلیارد تومان خسارت شامل هزینه های تولید و کاهش عملکرد بهمراه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان تاثیر انجام آبیاری قبل از بروز محسوس کاهش دما را در کاهش خسارت سرمازدگی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه خسارت در مرحله رشد رویشی اتفاق افتاده است، تغذیه کودی مناسب با استفاده از کودهای نیتراته و ازته بهمراه کودهای ریزمغذی روی و منگنز در جبران خسارت های وارده موثر است.

حسینی خرمی بیان اینکه در سال زراعی جدید بیش از 20 درصد محصولات کشاورزی شهرستان با تلاش کارشناسان بیمه زیر پوشش بیمه قرار گرفته است، افزود: به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات متعدد از جمله سرمازدگی، لازم است سایر بهره برداران نیز نسبت به این امر کوشا باشند تا زیان ناشی از آن را کاهش داده و از مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرما به 45 درصد زراعت ارسنجان خسارت زده است

سرما به 45 درصد زراعت ارسنجان خسارت زده است