مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 13:222022-03-27سياسي

با عزل منتظری خطر بزرگی از سر ملت رفع شد/ری شهری چهره ماندگار تاریخ انقلاب است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا خارکوهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: آیت الله حسینعلی منتظری به خاطر آنکه شخصیت ساده لوحی داشت قادر به رهبری جامعه ایران نبود.

او فقط به درد تدریس و تفسیر مباحث علمی می خورد و تدبیر سیاسی کلان نداشت، ولی در اوایل پیروزی انقلاب برخی از شخصیت ها و نهادهای دولتی برخلاف نظر امام به بزرگ نمایی و شُهرت اجتماعی او پرداختند تا جایی که مجلس خبرگان حتی بدون مشورت با امام خمینی او را در آبان سال 1364 به عنوان قائم مقام رهبری انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی بعدها اعلام کرد من از اوّل با این انتخاب مخالف بودم ولی در آن زمان نمی خواستم در کار مجلس خبرگان دخالت کنم.

خارکوهی گفت: امام خمینی پیش از آن فقط از ظرفیت فقهی آیت الله منتظری تمجید کرده بود و حتی از او به عنوان فقیه عالیقدر نام بُرده بود، ولی هیچگاه از توان رهبری و تدبیر سیاسی او تمجید نکرده بود، زیرا او را فاقد این توانایی می دانست، چون هم از نظر جامعه شناسیِ سیاسی و هم از نظر مذهبی، رهبران باید افرادی هوشمند و خردمند باشند، امّا منتظری به خاطر ساده لوحی مُفرط فاقد این ویژگی بود.

این تاریخ نگار اضافه کرد: ضعف مدیریتی آیت الله منتظری آنقدر زیاد بود که او حتی دفتر و بیت خود را نمی توانست مدیریت کند، به همین دلیل اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با عزل منتظری خطر بزرگی از سر ملت رفع شد/ری شهری چهره ماندگار تاریخ انقلاب است

با عزل منتظری خطر بزرگی از سر ملت رفع شد/ری شهری چهره ماندگار تاریخ انقلاب است