مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 14:522022-03-26سياسي

ری شهری و مجاهدت بصیرانه در فتنه منتظری- هاشمی


آیت الله ری شهری به عنوان اولین وزیر اطلاعات بعد از انقلاب اسلامی؛ خنثی سازی فتنه قائم مقام معزول و باند مخوف سیدمهدی هاشمی را به عنوان تنها یکی از مهم ترین اقدامات انقلابی و بصیرانه در پرونده عمرش ثبت کرد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس- درگذشت آیت الله ری شهری اولین وزیر اطلاعات بعد از انقلاب بهانه خوبی است که به بازخوانی مجدد پرونده باند سیدمهدی هاشمی به عنوان یکی از مهم ترین پرونده های تاریخ انقلاب بپردازیم.

خاصه اینکه در رووزهای پس از درگذشت این عالم مجاهد، جریان هایی در دذاخل و خارج به همین بهانه یعنی تقابل تاریخی آن مرحوم با این جریان خطرناک، سعی در تخریب چهره وی در افکار عمومی و تاریخ انقلاب  را دارند.

سید مهدی هاشمی سرکرده باندی نفوذی است که پیش از پیروزی انقلاب به اتهام معاونت در قتل آیت الله سید ابوالحسن شمس آبادی دستگیر و در فروردین ماه 1355 محکوم شد، اما برای رهایی از زندان به همکاری با ساواک پرداخت.

او پس از پیروزی انقلاب با پشتیبانی آیت الله منتظری واحد نهضت های آزادی بخش را در سپاه تاسیس کرد و مدتی مسئولیت این واحد را برعهده داشت.

 مهدی هاشمی در سال 65 به اتهام شرکت در قتل آیت الله شمس آبادی دستگیر شد و پس از چند جلسه بازجویی، اسرار وی و همدستانش در جنایات و خیانت های بسیاری فاش گردید و در 6 مهر همان سال به اعدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ری شهری و مجاهدت بصیرانه در فتنه منتظری- هاشمی

ری شهری و مجاهدت بصیرانه در فتنه منتظری- هاشمی