مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 08:022022-03-26اقتصادي

سرگذشت ارز مسافرتی در سال 1400


تخصیص ارز مسافرتی یکی از خدمات 25 گانه ای است که صرافی ها ارائه می دهند و بررسی سرگذشت این ارز در سال گذشته حاکی از تغییرات قابل ملاحظه در روند تخصیص آن توسط بانک مرکزی و فراهم شدن امکان خرید غیرحضوری در سامانه برخط بازار متشکل ارزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیش از این هر فردی با کارت ملی خود می توانست از صرافی های مجاز تا سقف 2000 یورو ارز مسافرتی بخرد اما از اوایل آذر ماه سال گذشته با بخشنامه بانک مرکزی، این میزان به 2200 یورو افزایش پیدا کرد.

همچنین، شرایط و مدارک تخصیص ارز سهمیه ای نیز تغییر کرد که گزارش ها از صرافی ها حاکی از آن است که عمده مدارک درخواستی از متقاضیان برای دریافت ارز مسافرتی شامل مواردی چون پاسپورت، ویزا (برای کشورهای شامل دریافت ویزا)، عوارض خروج، اصل بلیط مهر شده توسط آژانس، کارت ملی جدید هوشمند، خط موبایل به نام شخص متقاضی، کارت بانکی به نام شخص خریدار، نشانی کامل کد پستی 10 رقمی متقاضی می شود.

این تغییر بدین منظور صورت گرفت که در آن زمان، بازار ارز شاهد شکل گیری صف های طولانی مقابل صرافی ها شد که دلیل آن تخصیص سهمیه ارزی به هر کارت ملی و اختلاف قیمت ارز در صرافی ها و بازار آزاد بود زیرا، عده ای ارزهای خریداری شده از صرافی ها را در بازار آزاد فروختند و اختلاف قیمت ارز در صرافی ها و بازار آزاد موجب شد برخی دلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگذشت ارز مسافرتی در سال 1400

سرگذشت ارز مسافرتی در سال 1400