مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 06:322022-03-26اجتماعي

شهرستان چوار، نگینی بر انگشتری استان ایلام


شهرستان چوار دیگر شهرستان زیبای استان ایلام بوده که با جاذبه های گردشگری خود همچون نگینی بر انگشتری استان ایلام می درخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان چوار در حدود 15 کیلومتری شمال غربی شهر ایلام و در مسیر راه اصلی ایلام به کرمانشاه قرار دارد، آب و هوای آن معتدل و نیمه مرطوب است، این شهر با راه اصلی به شهرهای ایلام و ایوان مرتبط است؛ راه اصلی ایلام به اسلام آباد غرب نیز از آن می گذرد.

شهرستان چوار مشتمل بر دو بخش به نام های ارکوازی و بولی است، بخش ارکوازی از 36 روستا تشکیل شده و مرکز آن روستای مورت در 3 کیلومتری غرب شهر چوار است، مرکز بخش بولی نیز روستای گنجوان است آبادی های آن عمدتاً در دشت واقع اند.

شهرستان چوار دارای معادن شن و ماسه، سنگ ساختمانی، گچ، ذغال سنگ و نفت و گاز است؛ این شهرستان دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی است که مهمترین آنها عبارتند از: 1) تپه قلا چوار(پشت قلعه چوار)  این اثر تاریخی به عنوان یکی از جاذبه های شهرستان چوار در 12 کیلومتری غرب شهر چوار واقع شده است؛ قلعه تاریخی چوار به عنوان یک قلعه نظامی و مسکونی بر روی یک تپه طبیعی در ارتفاع 300 متری قرار دارد، پشت قلعه چوار به عنوان یکی از مهم ترین قلعه های نظامی و تدافعی محدوده غربی زاگرس در زمان خود شناخته می شده است با کشف آثار فرهنگی بر رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان چوار، نگینی بر انگشتری استان ایلام

شهرستان چوار، نگینی بر انگشتری استان ایلام