مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 13:422022-03-24دانش

جدیدترین پیاده روی فضایی بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد


دو فضانورد ناسا و آژانس فضایی اروپا طی جدیدترین راهپیمایی خود، چندین کار مربوط به تعمیر و تعویض قطعات را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند.

- جدیدترین پیاده روی فضایی بیرون از "ایستگاه فضایی بین المللی" انجام شد دو فضانورد "ناسا" و "آژانس فضایی اروپا" طی جدیدترین راهپیمایی خود، چندین کار مربوط به تعمیر و تعویض قطعات را در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، دو فضانورد طی یک پیاده روی فضایی، به رغم این که به دلیل نقص در لباس فضایی توانستند به کندی کنند، چندین کار مربوط به تعمیر و نصب را در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) انجام دادند.

راجا چاری (Raja Chari)، فضانورد ناسا و ماتیاس مورر (Matthias Maurer)، فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA) طی این پیاده روی فضایی، شش ساعت و 54 دقیقه را برای انجام دادن کارهایی به منظور بازیابی و گسترش تجهیزات نصب شده در قسمت بیرونی ایستگاه فضایی بین المللی صرف کردند.

چاری و مورر ابتدا قرار بود پس از خروج از قفل هوایی کوئست (Quest) ایستگاه فضایی، به بخش های متفاوتی بروند اما مشکل در نگه داشتن دوربین فیلمبرداری روی کلاه مورر، آغاز فعالیت های برنامه ریزی شده آنها را حدود یک ساعت به تاخیر انداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین پیاده روی فضایی بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد

جدیدترین پیاده روی فضایی بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد