مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 12:422022-03-24فرهنگي

تبلور فرهنگ و تمدن جرجان در بافت تاریخی گرگان/ خانه های اینجا بوی تاریخ می دهد


پستوهای گذر تاریخی گرگان امروز محفلی برای اهالی فرهنگ، هنر و تاریخ دوستان جرجان تبدیل شده به طوری که کمتر گردشگری که در ایام نوروز بی خیال این مروارید ارزشمند در گنجینه شهر گرگان شود.

- ایسنا/گلستان پستوهای گذر تاریخی گرگان امروز محفلی برای اهالی فرهنگ، هنر و تاریخ دوستان جرجان تبدیل شده به طوری که کمتر گردشگری که در ایام نوروز بی خیال این مروارید ارزشمند در گنجینه شهر گرگان شود.

خشت های آجری روی هم چیده با سقف های سفالی، پنجره هایی محراب گونه و در برخی مواقع شیشه های رنگارنگ بیانگر آن است که شما در بافت تاریخی گرگان قرار دارید.

بافت قدیم گرگان از چندین محل تشکیل شده که مجموعه بی نظیر از آثار تاریخی و دیدنی را تشکیل می دهند.

محلات قدیمی گرگان شامل سرچشمه، نعلبندان، دربنو، میخچه گران، سرپیر و محله میدان هستند که محله هایی مانند میرکریم، پاسرو، دوشنبه ای، شیرکش، دباغان، شاهزاده قاسم و غیره جزو محلات فرعی بافت تاریخی محسوب می شوند.

اگر به بافت تاریخی گرگان و خانه های قدیمی آن اعم از خانه تقوی، خانه باقری، خانه رضاقلی نژاد، خانه شفیعی و خانه امیرلطیفی گذری داشته باشید حال و هوای خانه های قدیمی و کوچه و پس کوچه های آن به راحتی راوی گذشتگان است و قدم زدن در این فضای تاریخی و دل انگیز حال و هوای خانه های قدیمی را در شما زنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبلور فرهنگ و تمدن جرجان در بافت تاریخی گرگان/ خانه های اینجا بوی تاریخ می دهد

تبلور فرهنگ و تمدن جرجان در بافت تاریخی گرگان/ خانه های اینجا بوی تاریخ می دهد