مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 10:472022-03-24اقتصادي

بهترین باریجه کشور در اختیار سمنانی ها / خام فروشی؛ بلای جان گیاهان دارویی


رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: گرچه بهترین باریجه کشور در اختیار سمنانی ها قرار دارد؛ اما خام فروشی بلای جان گیاهان دارویی در این استان شده است.

- سیدابوالفضل ولییی، رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بهترین باریجه کشور در شهرستان گرمسار و آرادان کشت می شود و با توجه به نبود تکنولوژی و زیرساخت موجود در استان برای فرآوری این گونه گیاهی ارزشمند، بخش اعظمی از آن به شکل خام به فروش رسیده و صادر می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه مرتع داران استان برای کشت و استفاده از گیاهان دارویی در مراتع استان در اولویت هستند، نیاز است جهت شناساندن لزوم و اهمیت کشت این گیاهان هم از جهت ایجاد پوشش گیاهی و هم از نظر بهره وری اقتصادی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هر چه بیشتر از طریق رسانه های جمعی و اجتماعی صورت گیرد.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در چندین سال گذشته، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کارگروهی را برای بررسی و ساماندهی مراحل تولید تا مصرف گیاهان دارویی تشکیل داد تا با همکاری و مساعدت وزارت بهداشت و وزارت صنعت و سایر بخش های مربوطه در حوزه فرآوری گیاهان دارویی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین باریجه کشور در اختیار سمنانی ها / خام فروشی؛ بلای جان گیاهان دارویی

بهترین باریجه کشور در اختیار سمنانی ها / خام فروشی؛ بلای جان گیاهان دارویی