مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 06:522022-03-24اجتماعي

شهرستان هلیلان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی


شهرستان هلیلا یکی از بکرترین طبیعت ها را در استان ایلام داراست.

این شهرستان به واسطه دارا بودن از آب و هوای مطبوع به یکی از سرسبزترین مناطق استان مبدل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شهرستان هلیلان در شمال شرقی استان ایلام با مساحتی حدود 12 هزار متر مربع به صورت نوار باریکی بین سه استان ایلام لرستان و کرمانشاه واقع شده است .

این شهرستان دارای دو بخش یک شهر 4 دهستان 57 روستا است؛ هلیلان یا به نامی دیگر همان لکستان که به سرزمین گل هولیره معروف است؛ دشتی کم وسعت اما حاصلخیز که در کنار رودخانه سیمره قرار گرفته است.

 رودخانه سیمره تنها رودخانه بزرگ غرب کشور از انتهای این دشت عبور کرده و پس از عبور بین رشته کوه های زاگرس به نام کرخه وارد جلگه دزفول در استان خوزستان می شود و پس از وارد شدن به هورالعظیم به خلیج فارس می ریزد.

 این شهرستان دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی است که مهمترین آنها عبارتند از: 1) غار باستانی مراو:  غار مراو سکونت گاه باستانی شکارچیان و انسان های نخستین در شمال کهره در دشت باستانی هلیلان ترکیب تکه سفال های رنگی به دست آمده از این غار همانند سفال های تپه گیان نهاوند و شوش است.

2) تنگه تیر(زردلان هلیلان):  در فاصله 50 کیلومتری از شهر توحید هلیلان در منطقه زیبای زردلان در قسمت شرق هلیلان تنگه ای چش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان هلیلان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

شهرستان هلیلان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی