مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 00:022022-03-22سياسي

الخزعلی: «چارچوب هماهنگی» به تنهایی قادر به تشکیل کابینه در عراق است


دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق خبر داد که گروههای شیعه با افراد مستقل ائتلافی تشکیل داده اند که به تنهایی قادر به تشکیل کابینه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق شامگاه امروز سه شنبه خبر داد که برای برگزاری جلسه انتخاب رییس جمهور در این کشور، توافقی صورت نگرفته است.

الخزعلی با بیان اینکه اگر فراکسیون صدر بتواند فراکسیون بزرگتر را تشکیل دهد، ما نیز آن را به رسمیت خواهیم شناخت ، تصریح کرد، کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی شامل 83 نماینده است، ولی به تنهایی، کابینه تشکیل نخواهد داد.

شبکه خبری العهد به نقل از دبیر کل جنبش عصائب گزارش داد: اصرار داریم که فراکسیون بزرگتر را با مشارکت همه تشکیل دهیم، ولی ترجیح ما، فراکسیون صدر است .

وی با با بیان اینکه فراکسیون صدر در ائتلاف سه جانبه با اهل تسنن و کُردها، اقلیب محسوب می شود، خاطر نشان کرد: چارچوب [هماهنگی] شیعه، با شخصیتها و گروههای دیگر تحت عنوان الثبات الوطنی ائتلاف کرده است و این فراکسیون از نظر تعداد، فراکسیون بزرگتر به شمار می رود.

ما می توانیم فراکسیون بزرگتر را تشکیل دهیم .

در همین ارتباط، رفیق الصالحی نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق اسفند ماه گذشته خبر داد که ائتلاف الثبات الوطنی، بزرگترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الخزعلی: «چارچوب هماهنگی» به تنهایی قادر به تشکیل کابینه در عراق است

الخزعلی: «چارچوب هماهنگی» به تنهایی قادر به تشکیل کابینه در عراق است