مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 12:472022-03-22اقتصادي

آیا می توان کشور را از بحران آب نجات داد؟


پژوهشگر حوزه آب ضمن اشاره به لزوم بازنگری قانون توزیع آب تأکید کرد: باید همه گذشته را روی دایره آورده و موردنقد قرار دهیم و ببینیم اشتباهات چه بوده است تا بتوانیم کشور را از بحران آب نجات دهیم.

- محمد برشان در گفت وگو با ایسنا در رابطه با علت نام گذاری روز جهانی آب بیان کرد: اهمیت آب در ایران و جهان بر کسی پوشیده نیست و اساس تمدن ها به آب بستگی دارد.

قرن بیستم قرن نفت بود اما قرن 21 قرن آب بوده نبرد بعدی، نبرد آب است.

وی افزود: به همین دلیل در سال 1992 در اجلاس بین المللی در برزیل 22 مارس مصادف با 2 و در سال های کبیسه 3 فروردین به عنوان روز جهانی آب انتخاب شد تا بشریت توجه خود را به آب منعطف کند.

پژوهشگر حوزه آب ادامه داد: درحالی که 75 درصد کره زمین آب است تنها یک درصد آن شیرین است و بیش از یک میلیارد نفر در جهان به آب دسترسی ندارند.

وی اضافه کرد: هرسال شعار روز جهانی متفاوت است یعنی موضوعی برای آن مشخص می شود که سال گذشته آب برای همه بود؛ سال های گذشته آب در صنایع ، مدیریت آب و یک سال هم برای توجه به زنانی که برای حمل آب تا خانه کیلومترها می رفتند آب و زنان نام گذاری شد.

ایران دارای رتبه پنجم جهانی در مصرف آب برشان با اشاره به اینکه پنج کشور به لحاظ مصرف آب در ردیف اول قرار دارند گفت: این پنج کشور هند، چین، پاکستان، آمریکا و ایران هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا می توان کشور را از بحران آب نجات داد؟

آیا می توان کشور را از بحران آب نجات داد؟