مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 09:472022-03-22اقتصادي

وابستگی استان مرکزی به آب های زیرزمینی کاهش یابد


مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: باید وابستگی استان مرکزی که ماهیت صنعتی و کشاورزی دارد به آب های زیرزمینی کاهش یابد.

- عزت اله آمری به مناسب فرا رسیدن دوم فروردین روز جهانی آب در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روز جهانی آب در سال 1401 با عنوان آب زیرزمینی، مریی شدن نامریی نامگذاری شده است بدین مفهوم که آب زیرزمینی که دیده نمی شود باید دیده شود.

وی بیان کرد: نامگذاری روز جهانی امسال به دلیل اهمیت بالای سفره های آب زیرزمینی است که متاسفانه از دیده ها پنهان است و اتفاقاتی که صورت می گیرد به عینه مشاهده نمی شود.

او بیان کرد: خالی شدن مخازن سدها به چشم دیده می شود و بحران ناشی از کم آبی در مشاهداتی که از سدها صورت می گیرد احساس می شود در حالی که سدهای بزرگی را روزانه در زیر زمین در قالب سفره های آب زیرزمینی ازدست می دهیم و روز به روز در حال تخلیه شدن هستند.

آمری با تاکید بر اهتمام جدی به منظور حفظ منابع آبی زیرزمینی اظهار کرد: بیشترین سرمایه گذاری ها در کشور تکیه بر منابع آبی زیرزمینی دارد و این رویه در استان مرکزی نیز به دلیل ماهیت صنعتی و کشاورزی که دارد وجود دارد.

بنابراین صیانت از منابع آبی زیرزمینی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید آحاد مختلف جامعه نسبت به این موضوع به ویژه برداشت های غیرمجاز، حفاری های غیرقانونی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وابستگی استان مرکزی به آب های زیرزمینی کاهش یابد

وابستگی استان مرکزی به آب های زیرزمینی کاهش یابد