مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 11:572022-03-21اجتماعي

هگمتانه؛ کهن شهری در دل هگمتان


هگمتان؛ کهن شهری در دیار هگمتانه که تاریخ مادها را در دل جای داده و هویت این دیار را فریاد می زند، هویتی 3 هزار ساله که هنوز زیر خاک مدفون است.

- خبرگزاری فارس - همدان: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، همان کهن شهری که روزگاران زیادی را به خود دیده و امروز آثار و بقایای زیادی از آنها به یادگار مانده است.

آثار باستانی به جای مانده از تاریخ گذشتگان امروز هویتی برای دیار هگمتانه است، هویتی  ماندگار و ابدی که نسل های متمادی بر آن صحه گذارده اند.

تپه هگمتانه همدان که ارثیه مادها بر سرزمین هگمتانه، مادستان و اکباتان است، این روزها در اندیشه جهانی شدن است، این تپه تاریخی که شهری از مادها را در درون خود جای داده است، 30 هکتار از گوشه شهر همدان را به خود اختصاص داده که تاکنون آثار زیادی از درون آن بیرون کشیده شده و شاید یادگاری های زیادی را هنوز در دل خود دارد.

تپه باستانی هگمتانه که قدمت آن به دوره مادها بازمی گردد، آثار و بناهای تاریخی بسیاری را که حتی متعلق به دوران قبل از ظهور میلاد هستند را در خود جای داده که در نوع خود واقعا بی نظیر است.

از پیاده راه اکباتان که وارد عرصه تاریخی هگمتانه می شوی، معابر هگمتانه با سنگفرش و آجرهای مربع شکل و منظم مزین شده اند که گردشگر را به نقاط مختلفی از این کهن شهر می برند، در سمت چپ تپه هگمتان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هگمتانه؛ کهن شهری در دل هگمتان

هگمتانه؛ کهن شهری در دل هگمتان