مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 11:422022-03-21دانش

پرهیز از احساسات گرایی در عین حفظ اعتدال؛ ضامن درخشش شاعران جوان


جامعه برای زیست سالم و انسانی، نیاز به دریافت زیبایی از طریق هنرها، از جمله شعر دارد.

- پرهیز از احساسات گرایی در عین حفظ اعتدال؛ ضامن درخشش شاعران جوان ایسنا/زنجان عضو هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: جامعه برای زیست سالم و انسانی، نیاز به دریافت زیبایی از طریق هنرها، از جمله شعر دارد.

قربان ولییی در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت روز جهانی شعر، درباره ارزش شعر و نقش آن در جامعه، اظهار کرد: ارزش شعر به طور عام در پرورش تخیل و پاسخ به نیازهای زیباشناختی معنوی است و به طور خاص (شعر فارسی) گنجینه ای بس گرانبها بوده که سرشار از آموزه های معرفتی و اخلاقی است؛ بنابراین از طریق پرورش نیروی خیال و برآورده کردن نیازهای زیباشناختی و ارائه آموزه های اخلاقی و معنوی، جامعه را متوازن و متعادل می کند.

وی درباره بزرگ ترین آسیبی که شعر را تهدید می کند، افزود: غفلت از مطالعه شاهکارهای شعر فارسی، تداوم فرهنگ غنی ما را به خطر افکنده است و ادامه این روند هویت معرفتی و معنوی را در دراز مدت از میان می برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در پاسخ به این سوال که جامعه را تا چه حد نیازمند شعر و ادبیات می دانید، تصریح کرد: هر جامعه ای برای زیست سالم و انسانی، نیاز به دریافت زیبایی از طریق هنرها و از جمله شعر دارد؛ به علاوه شعر فارسی از طریق گشودن دریچه هایی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از احساسات گرایی در عین حفظ اعتدال؛ ضامن درخشش شاعران جوان

پرهیز از احساسات گرایی در عین حفظ اعتدال؛ ضامن درخشش شاعران جوان