مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 09:322022-03-21سياسي

برگزاری جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان+تصاویر


مراسم جشن نوروز 1401 با حضور سفیر جمهوری اسلامی، دیپلمات ها و خانواده های اعضای سفارت، شخصیت های فرهنگی تاجیک و جمع کثیری از ایرانیان مقیم تاجیکستان در یک فضای بسیار صمیمانه و دوستانه برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان مراسم جشن نوروز 1401 با حضور سفیر ایران، دیپلمات ها و خانواده های اعضای سفارت، شخصیت های فرهنگی تاجیک، تیم های ملی مردان و بانوان کوراش کشورمان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم تاجیکستان در یک فضای بسیار صمیمانه و دوستانه برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط علیرضا آراسته کنسول سفارت ایران در تاجیکستان آغاز و توسط مجری آرتیق قادر هنرمند سرشناس تئاتر و سینمای تاجیک ادامه یافت.

قادر در طول برنامه اشعار فراوانی از آثار شاعران ایرانی و تاجیک در وصف نوروز و بهار طبیعت، فلسفه و ماهیت این جشن باستانی ایرانی تباران را قرائت و بر این نکته تاکید کرد که نوروز کهن ترین، باشکوه ترین، طبیعی ترین و مردمی ترین جشن دنیا است.

این هنرمند تاجیک دلیل محبت ورزیدن ملت های جهان به ایران را مربوط به نقش بی بدیل فرهنگی و تمدنی ایران در تعالی بشریت دانست و از این ابیات نظامی گنجوی یاد کرد: همه عالم تن است و ایران دل                           نیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان+تصاویر

برگزاری جشن نوروز در سفارت ایران در تاجیکستان+تصاویر