مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 فروردین 1401 ساعت 02:322022-03-20فرهنگي

قنات قصبه گناباد محل برپایی مراسم نوروزگاه 1401 در گناباد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد از برپایی مراسم نوروزگاه در محل مظهر قنات قصبه گناباد خبر داد و گفت: این مراسم 2 فروردین و همزمان با روز جهانی آب در محل مظهر قنات قصبه شهر برگزار خواهد شد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد از برپایی مراسم نوروزگاه در محل مظهر قنات قصبه گناباد خبر داد و گفت: این مراسم 2 فروردین و همزمان با روز جهانی آب در محل مظهر قنات قصبه شهر برگزار خواهد شد.

رسول صنوبری در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: بعد از دو سال تعطیلی مراسم نوروزگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا، این مراسم نوروز 1401 در چهار نقطه از خراسان رضوی برگزار خواهد شد که یکی از این محل ها قنات قصبه گناباد است.

صنوبری اظهار کرد: مراسم نوروزگاه در گناباد روز 2 فروردین ماه و همزمان با 22 مارس روز جهانی آب، در محل مظهر قنات قصبه گناباد برگزار خواهد شد و در این مراسم از 100 مقنی و هیأت امنای قنات های گناباد با همکاری جهاد کشاورزی گناباد تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: حیات قنات وابسته به مقنی است و بدون مقنی، قنات معنایی ندارد و شهرستان گناباد از معدود شهرهای دنیا است که تمام روستاهای شهرستان حداقل یک قنات دارند و در هر منطقه از شهر هم یک یا دو قنات وجود دارد بنابراین باید به طور خاص و ویژه به بحث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات قصبه گناباد محل برپایی مراسم نوروزگاه 1401 در گناباد

قنات قصبه گناباد محل برپایی مراسم نوروزگاه 1401 در گناباد