مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 11:322022-03-20سياسي

استحکام خانواده در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت


دانشیار گروه جمعیت شناسی دانشگاه تهران و معاون(سابق) پژوهشی موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور در سلسله یادداشت های تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، - دانشیار گروه جمعیت شناسی دانشگاه تهران و معاون(سابق) پژوهشی موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور در سلسله یادداشت های تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، درباره سه اقدام اساسی برای جلوگیری از پیری جمعیت در کشور طی انتشار یادداشتی توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شهلا کاظمی پور در این یادداشت آورده است: یکی از مبانی اصلی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تأکید بر استحکام خانواده، تربیت نیروی انسانی مؤمن و صالح، تسهیل و ترغیب ازدواج و فرزندآوری است.

با توجه به اینکه نرخ باروری، طی سه دهه اخیر، سیر کاهنده داشته و زنگ خطر کاهش رشد جمعیت کشور به سمت صفر و منفی به صدا درآمده است، در یکی از تدابیر سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به این موضوع اختصاص داده شده است تا بلکه با اجرای این تدبیر از کاهش جوانی جمعیت، روند سالخوردگی و رشد منفی جمعیت کشور پیشگیری به عمل آید.

متن تدبیر بدین شرح است: تنظیم نرخ باروری در بیش از سطح جانشینی با زدودن موانع و فراهم آوردن زمینه های مناسب و اجرای سیاست های حمایتی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استحکام خانواده در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت

استحکام خانواده در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت