مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-20فرهنگي

درباره «آرامگاه ملاخلیلا» و «خانه محصص» در محله آخوند قزوین


محله آخوند با نام قبلی «بن درخت»، یکی از محلات تاریخی شهر قزوین است که شکل گیری آن به دوره صفویه و شروع گسترش قزوین به عنوان یک شهر و پایتخت صفویان قبل از اصفهان برمی گردد و آثار تاریخی مختلفی در این محله واقع شده است.

- درباره آرامگاه ملاخلیلا و خانه محصص در محله آخوند قزوین ایسنا/قزوین کارشناس بنیاد ایران شناسی گفت: محله آخوند با نام قبلی بن درخت ، یکی از محلات تاریخی شهر قزوین است که شکل گیری آن به دوره صفویه و شروع گسترش قزوین به عنوان یک شهر و پایتخت صفویان قبل از اصفهان برمی گردد و آثار تاریخی مختلفی در این محله واقع شده است.

راضیه رحمانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: محله آخوند با نام قبلی بن درخت ، یکی از محلات تاریخی شهر قزوین است که شکل گیری آن به دوره صفویه و شروع گسترش قزوین به عنوان یک شهر و پایتخت صفویان قبل از اصفهان برمی گردد و اثارتاریخی مختلفی در این محله واقع شده است.

وی ادامه داد: طی سال های 1001 تا 1081 هجری قمری با استقرار عالم بزرگ دوره صفویه ملاخلیلا در این منطقه و راه اندازی مدرسه و احداث تأسیساتی مانند قنات توسط او، محله آخوند و ناحیه غربی قزوین رونق پیدا می کند و خاندان های علمی و معتبر قزوین و تجّار و بازرگانان و حتی مقاماتی که مسئولیت دولتی داشتند، در این محله مستقر می شوند و شرایط تازه ای را برای غر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره «آرامگاه ملاخلیلا» و «خانه محصص» در محله آخوند قزوین

درباره «آرامگاه ملاخلیلا» و «خانه محصص» در محله آخوند قزوین