مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اسفند 1400 ساعت 09:572022-03-16اجتماعي

بهشت پنهان ایران زمین/ نظاره گر شاهکار معماری و اماکن رویایی در اردبیل باشید


خبرگزاری فارس- اردبیلکبری عزیزی: طبیعت بکر با چشم نوازی کوه سرافراز سبلان، بقعه شیخ صفی الدین با معماری فیروزه ای رنگ، جاده ی بهشتی به نام اسالم-خلخال، سرعین شهری برای سلامتی، مشگین شهر با بلندترین پل معلق خاورمیانه و صدها زیبایی دیگر در استان اردبیل در انتظار نگاه ها و قدم های مسافران با سلیقه خاص است.

  استان اردبیل، استان چهار فصل به تنهایی مجموعه ای ارزشمند از داشته های طبیعی، تاریخی و هنری در ایران است.

طراوت آب و هوا به همراه زیبایی های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی، باستانی، فرهنگی، هنری و تفریحی استان را متمایز کرده و هر فردی با قرار گرفتن در پهنه طبیعت بی همتای این استان دو حس، آرامش را تجربه می کند .

               وجود کوهستان های سبلان، تالش و بزغوش، تأثیر بخارهای دریای خزر و بادهای سرد شمالی و وجود جنگل های شمال و شرق آن در میزان بارندگی و نوسان دمای شهرستان اردبیل بسیار مؤثر است؛ اقلیم طبیعی استان اردبیل در دامنه کوه سبلان چهار اقلیم مدیترانه ای گرم، مدیترانه ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل را دارا است که موجب می شود به لحاظ صنعت توریسم امکانات متنوعی را در طول سال دارا باشد.

در این گزارش گذری به بخشی از زیبایی های تاریخی، گردشگری نهفته در دل استان اردبیل از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین قسمت خواهیم داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشت پنهان ایران زمین/ نظاره گر شاهکار معماری و اماکن رویایی در اردبیل باشید

بهشت پنهان ایران زمین/ نظاره گر شاهکار معماری و اماکن رویایی در اردبیل باشید