مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 17:522022-03-15اقتصادي

توسعه گلخانه باید با مدیریت منابع آبی همراه باشد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید یک کیلوگرم محصول در خارج از محیط گلخانه 350 لیتر آب نیاز دارد و همان محصول در گلخانه با 35 تا 50 درصد صرفه جویی قابل کشت است.

- مهدی جعفری روز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف اظهار کرد: براساس یک ذهنیت مبنی بر کم آب بر بودن گلخانه، برای یک مجتمع 20 هکتاری 2 لیتر آب اختصاص یافته در حالی که در صورت درک درست و براساس علم کشاورزی به ازای هر هکتار گلخانه یک لیتر آب نیاز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: آنچه مقصود و مورد تاکید ما است افزایش عملکرد در واحد سطح در کشت گلخانه ای به ازای آب مصرفی است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکل کمبود آب در استان، توسعه کشت های گلخانه ای با توجه به صرفه جویی زیاد آن در اولویت کشاورزی قرار دارد، اظهار کرد: برخی محصولات گلخانه ای مانند گیاه آلوئه ورا در یک هکتار هفت لیتر آب نیاز دارد که با 50 درصد صرفه جویی همراه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین با کشت یک هکتار گلخانه برای هشت نفر اشتغال مستقیم و تعداد بسیار بیشتری اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه ای دارای بهره وری اقتصادی زیادی است گفت: هزینه اولیه کشت گلخانه ای به ویژه در حوزه سازه زیاد است اما به ازای هر متر مرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گلخانه باید با مدیریت منابع آبی همراه باشد

توسعه گلخانه باید با مدیریت منابع آبی همراه باشد