مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 اسفند 1400 ساعت 14:372022-03-15بين الملل

افشاگری گاردین از آموزش زنده و عملی شکنجه در زندان های آمریکا


روزنامه گاردین با استناد به مدارکی فاش کرد، «عمار البلوچی» که در یکی از زندان های مخفی سیا در بازداشت بود، به ابزار آموزش بازجوهای این سازمان در زمینه تکنیک های شکنجه تبدیل شده بود و بازجوهای تحت تعلیم هم به صورت عملی این تکنیک ها را روی او اجرا می کردند.

- روزنامه گاردین با استناد به مدارکی فاش کرد، عمار البلوچی که در یکی از زندان های مخفی سیا در بازداشت بود، به ابزار آموزش بازجوهای این سازمان در زمینه تکنیک های شکنجه تبدیل شده بود و بازجوهای تحت تعلیم هم به صورت عملی این تکنیک ها را روی او اجرا می کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه گاردین نوشت، اسنادی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده اند، نشان می دهند که این بازجوهای تحت تعلیم، عمار البلوچی را در یک زندان مخفی مشهور به سایت های سیاه بارها در حالی که برهنه بوده به دیوار کوبیده اند و این کار تا زمان اعطای گواهینامه مربوط به این آموزش از سوی همه بازجوهای تحت تعلیم ادامه پیدا می کرد.

جزییات اعمال این شکنجه ها روی عمار البلوچی در یک گزارش بازرسی کل سازمان سیا مربوط به سال 2008 درج شده است؛ گزارشی که اخیرا در چارچوب اسناد دادگاهی مورد درخواست وکلای او با هدف ارائه معاینه پزشکی مستقل بر روی وی از حالت محرمانه خارج شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری گاردین از آموزش زنده و عملی شکنجه در زندان های آمریکا

افشاگری گاردین از آموزش زنده و عملی شکنجه در زندان های آمریکا